Aydın: 11 yılda 50 kat büyüdük
Doğuş Yayın Grubu Genel Müdürü Cem Aydın, eğlence kanalı dünyasının kurallarını ve televizyon yayıncılığında gelinen noktayı CNBC-e Business'a anlattı.
ntvmsnbc
İSTANBUL - Star TV'nin alınmasıyla birlikte Doğuş Yayın Grubu’nun hacmi ikiye katlandı. Eldeki yedi kanala, radyolar, dergiler, yayınevi, internet siteleri de eklenince grubun medya sektöründeki iddiası ortaya çıkıyor.
Doğuş Yayın Grubu Genel Müdürü Cem Aydın, eğlence kanalı dünyasının kurallarını ve televizyon yayıncılığında gelinen noktayı CNBC-e Business'a anlattı.
Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı’nın bir süre önce “Yılın Yöneticisi” seçtiği Cem Aydın grubun hedeflerine ilişkin bilgiler de verdi.
“Yepyeni bir kanal kurup tematik kanalların Devler Ligi’ne dahil olalım” derken, Türkiye’nin ilk özel kanalını satın aldınız. İşin sıfırdan bir marka yaratma ve bu markayla kumandaya girme kısmını atlamak mı istediniz?
Bilinen marka avantajını kullanmak istedik. İzleyici alışkanlığı anlamında hem Türkiye’nin ilk özel kanalı olmasından, hem de Türk televizyon tarihinde ilklere imza atmış olmasından dolayı önemli bir yeri var. Star kumandalara yerleşmiş bir marka. Yeni bir kanal kurduğunuzda izleyiciye ulaşmanız doğal olarak zaman alıyor.
Ama Star’ın da kendine özgü zorlukları var. Var olan Star’ın üzerine yeni bir Star kurmaya çalışıyoruz. Bazen bir yazıyı düzeltmek yeniden yazmaktan daha zordur ya, biz de içerik anlamında bazen bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Ancak bu sıkıntıların zaman içinde kendi işlerimizi ekrana getirmemizle aşılacağına inanıyorum.
2000 yılında Nuri Çolakoğlu’nun ayrılışıyla birlikte NTV’nin başına geldiniz. Doğuş Yayın Grubu’nun cirosu, hacmi o günden bugüne kaça katlandı?
O dönem iki televizyon kanalımız, bir radyomuz, bir de dergimiz vardı. Şu an yedi kanal, sekiz radyo, dört internet portalı, dokuz dergi... -ki GQ da birkaç ay içinde raflarda olacak- . Bir rakam vermek gerekirse 50 kat büyüdüğümüzü söyleyebilirim.
Yeni kanal kurmakla bilinir bir markayı satın almak arasında mali yapı itibariyle nasıl farklar var?
Yeni bir kanal kurmak birçok açıdan aslında daha çekici. Sonuçta sıfırdan yaratacağınız ve konumlandıracağınız bir marka oluyor. Ancak gelir anlamında geri dönüşü tabii ki daha yavaş ve çetrefilli bir süreç. Yaptırdığımız bir araştırmada Star, izleyici algısında ikinci veya üçüncü sırada çıktı. Dolayısıyla bu da kanalı reklam veren için daha çekici kılıyor.
Star’ı almak için 327 milyon dolar gibi önemli bir rakamı gözden çıkardınız. Peki kanalın yeniden yapılanması için ne kadarlık bir bütçe öngörüyorsunuz?
Star’ın bir avantajı da izlenme payına bağlı bir gelir akışının olması. İkinci yıldan itibaren artıya geçirmeyi, yedi-sekiz yılda da verdiğimiz parayı çıkarmayı hedefliyoruz. Tabii kanalın değerini de göz önünde tutmak lazım. İstediğimiz noktaya getirebilirsek değeri en az iki katına çıkar.
Star TV’nin alınması, Doğuş Yayın Grubu’nun tarihindeki en büyük yatırım. Grubun medyada büyüme stratejisi nedir? Yatırımların devamı gelecek mi?
Star’ı arzu ettiğimiz konuma getirmek için zamana ve ciddi bir konsantrasyona ihtiyacımız var. Dolayısıyla şu an için buna odaklanmış durumdayız. Ayrıca önümüzdeki aylarda GQ dergimiz piyasaya çıkacak. Bunun dışında halihazırdaki operasyonlarımızı daha ileri götürmek için çalışacağız.
Röportajın tamamını CNBC-e Business dergisinin Şubat sayısında okuyabilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder