9 Şubat 2012 Perşembe

İngiliz basınında Twitter kılavuzu dönemi

İngiliz basınında Twitter kılavuzu dönemi

İngiltere’nin iki büyük basın kuruluşu Sky News ve BBC, çalışanları için “sosyal medya ağı “ kılavuzu hazırladı.



ntvmsnbc

İngiliz basınında şaşkınlık yaratan kılavuzların ana hedefi Twitter. İlk olarak dün Sky News tarafından getirilen yeni kurallar kapsamında, gazetecilerden şirket bünyesinde olmayan kullanıcılara ait mesajları yeniden göndermemeleri (retweet yapmamaları) istendi.
Aynı kural, Sky News için çalışan gazetecilerin, rakip basın kuruluşlarında görev alan meslektaşlarının mesajlarını da retweet etmelerini yasaklıyor. Ayrıca, gazeteciler sadece kendi alanlarında mesaj atmaları ve işle bağlantılı olmayan konularda mesaj yazmamaları konusunda da uyarıldı.
Sky News, Arap Baharı’nın en sıcak günlerinde ve İngiltere’de yazın yaşanan ayaklanmalarda geçtiği son dakika haberleriyle takdir toplamıştı. Twitter üzerinden sıcak gelişmelerin duyurulmasını kısıtlayan yeni kuralların, basın kuruluşunda şok etkisi yarattığı öne sürüldü.
‘İLK ÖNCE MESLEKTAŞINA SÖYLE’Sky News tarafından alınan tartışmalı kararın sadece bir gün sonrasında, bu kez BBC sosyal medya kılavuzunu açıkladı. BBC için çalışan gazeteciler, bundan sonra Twitter üzerinde yeni bir gelişmeyi veya güncellenmiş bir haberi paylaşmadan önce, bu bilgiyi çalıştıkları ofisteki arkadaşlarına bildirmek zorunda.
BBC yeni uygulamayla, yeni gelişme ve güncellemelerin Twitter’dan önce kendi haber sistemine düşmesini amaçlıyor.
BBC’nin sosyal medya editörü Chris Hamilton, “Twitter ve sosyal medya ağlarının artan değerine saygı gösteriyoruz... Son dakika gelişmelerinde hızlı olmak bizim için çok önemli bir husus. Ancak önceliğimiz önemli bir bilginin ilk olarak BBC çalışanlarına ve daha sonra onların aracılığıyla bizi takip edenlere ulaşması” dedi.
Hamilton, “sahip oldukları teknolojinin, yeni gelişmeleri eş zamanlı bir şekilde hem haber sistemlerinde hem de Twitter üzerinden paylaşmalarına imkan vereceğini” söyledi.
‘GAZETECİLER KURALLARA UYMALI’
BBC’nin teknoloji muhabiri Rory Cellan-Jones, kurum olarak Twitter’a ilk başlarda “çok temkinli” yaklaştıklarını ancak sonradan bu görüşün değiştiğini söyledi. Cellan-Jones buna rağmen, yayıncıların kurum içinde bağlı oldukları kuralları sosyal medya üzerinde de göstermeleri gerektiğini ifade etti.
Cellan-Jones, “Sosyal medya devrimi haber bürolarının yapısını değiştiriyor. Bu yüzden çoğu gençlerden oluşan bazı gazeteciler bağlı oldukları kurumdan bağımsız olarak nüfuz kazanmaya çalışıyor… Dışarıdaki önemli bilgilerin sadece önemli gazetecilerle paylaşıldığı zamanları çok geride bıraktık” dedi.

0 yorum:

Yorum Gönder

En Çok Okunan Haberler

Google Arama