1 Şubat 2012 Çarşamba

İstanbul'da karla karışık hayat

İstanbul'da karla karışık hayat

3 gündür yağan kar dolayısıyla evlerinden çıkamayanlar internet başında geçirilen süreyi yükseltti. Doğalgaz tüketimi ve restoranlardaki sipariş oranı yüzde 40 arttı.

AA

İSTANBUL - İstanbul'da 3 gündür aralıklarla devam eden kar yağışı, geçici de olsa bazı insanların günlük alışkanlıklarında değişikliğe yol açtı.
Kentte etkili olan kar yağışı nedeniyle son birkaç gündür insan ve araç trafiğinin azaldığı gözlendi. Son günlerde araçlarını trafiğe çıkartanların sayısının azalmasına karşın meydana gelen trafik kazaları ise arttı. Bazı araçlar da yollarda mahsur kaldı.
Elverişsiz hava şartları dolayısıyla bazı iç ve dış hat uçak seferleri, İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) ve Şehir Hatları'nın bazı seferlerinde iptal ve gecikmeler yaşanırken, bazı etkinlik ve toplantılar da ya ertelendi ya da iptal edildi.
Buzlanma dolayısıyla kırık, çıkık, burkulma, çatlama ve incinme vakaları arttı. Hastanelerin acil servislerinde bu vakalardan dolayı yoğunluk yaşanırken, kar yağışı ve ulaşımda yaşanan aksaklıklar nedeniyle de hastanelerde bakılan hasta sayısında azalma olduğu öğrenildi.
Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi yetkilileri, poliklinik ve acil servis hasta sayısında 3'te bir azalma yaşanmasına rağmen kırık, çıkık, burkulma, çatlama ve incinme vakalarında yüzde 20-30 artış olduğunu kaydetti.
Kentte doğalgaz tüketimi de arttı. İGDAŞ'tan alınan bilgiye göre, geçen yıl İstanbul'da günlük en yüksek tüketim 38 milyon metreküp olurken, bu rakam dün itibariyle 43 milyon metreküpe yükseldi.
Kar yağışı ve havaların soğuk olması dolayısıyla evlerinde zaman geçirenlerin ve ofis yerine evinden çalışanların sayısının yükselmesi sonucu internetin başında geçirilen süre de arttı. TTNET'ten alınan bilgiye göre, sömestre tatili ve son 3 günlük hava şartları internet trafiğini artırdı.
Okulların tatil olmasının da etkisiyle dışarıda zaman geçirmek isteyenler ise kapalı alan olması dolayısıyla alışveriş merkezlerini tercih etti.
Marmara Forum ve Forum İstanbul Genel Müdürü Joao Xavier, hem Marmara Forum'da, hem de Forum İstanbul'da hava şartlarından dolayı bir haftada ziyaretçi sayısında yüzde 20'lik artış olduğunu belirterek, ''Kar ve soğuk hava şartları nedeniyle açık alanda vakit geçirmek istemeyenler AVM'lere akın ediyor. Burada hem alışveriş, hem sinema, hem de sömestr nedeniyle düzenlediğimiz çeşitli etkinliklerle sevdikleriyle birlikte hoş vakit geçiriyorlar. Ziyaretçi sayısındaki artışta Forum İstanbul'da Decathlon mağazası (atkı, bere, kayak ve benzeri spor malzemeleri, satan mağaza), Marmara Forum'da da spor mağazalarında atkı bere ve spor malzemeler satan mağazaların olması da bunda etkili oldu'' şeklinde konuştu.
ATKI, BERE, ELDİVEN VE BOT SATIŞLARI ARTTI
İstanbul'u kaplayan beyaz örtü dolayısıyla sokak ve mağazalarda atkı, bere, eldiven ve bot satışları da arttı.
Tema Mağazacılık yetkilileri, LC Waikiki mağazalarında çocuk gruplarındaki atkı, bere ve eldiven satışlarının geçen haftaya oranla yüzde 25 oranında arttığını bildirdi.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu üyesi ve Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, kar yağışının ayakkabı firmalarının işlerini olumlu etkilediğini ifade ederek, ağır hava şartlarında tercih edilen casual botların satışında geçen haftaya göre yüzde 25'lik artış yaşadıklarını kaydetti.
Ev ve ofislere verilen yemek siparişlerinde de artış oldu. Yemeksepeti.com Üst Yöneticisi (CEO) Nevzat Aydın, kar yağışının herkesin hayatını zorlaştırırken restoran çalışanlarını ve motorlu kuryeleri de etkilediğini dile getirerek, şunları kaydetti:
''Kar yağışının artmasıyla beraber birçok restoran servis veremedi. Dolayısıyla karlı havanın siparişler üzerinde olumlu değil, olumsuz etkisi oldu. Servis vermeye devam edebilen restoranlardaki sipariş sayısı artış yüzde 40 civarında gerçekleşti. Kullanıcılar dışarı çıkmayı tercih etmedikleri için hem internette daha fazla vakit geçiriyorlar, hem de bazı ihtiyaçlarını online olarak giderme yolunu seçiyorlar. Kar yağışı sırasında tabii ki ev yemekleri, çorbalar, kebaplar gibi sıcak yiyeceklere olan talepte bir artış var. Özellikle çorbaların toplam sipariş içindeki payı ciddi oranda arttı. Adet anlamında en fazla sipariş edilenler kebap, lahmacun ve burger oldu.''
SAHLEP VE IHLAMUR SATIŞINDA YÜZDE 40'LIK ARTIŞAktar ve kuru yemişcilerde satılan sahlep ve ıhlamur satışlarında da yükseliş kaydedildi. Kadıköy Çarşı'da hizmet veren Derya Kuruyemiş çalışanlarından alınan bilgiye göre, sahlep, ıhlamur, zencefil, karışık bitkisel kış çayı ve kış macunu satışlarında da yaklaşık yüzde 30-40'lık artış yaşandı.
Kentte havaların soğuması ve son haftalardaki kar yağışları ile birlikte artan kışlık lastik kullanma ihtiyacı araç lastiği satıcılarını hareketlendirdi.
Türk Pirelli Genel Müdürü Mete Ekin, kar yağışının başlaması ile birlikte yetkili satıcılarına tüketicilerden gelen kış lastikleri taleplerinin arttığını gözlemlediklerini ifade ederek, ''Kar yağışı ile birlikte tüketicilerin kış lastikleri alım trendinde önemli bir artış görüyoruz'' dedi.
Michelin Türkiye Pazarlama ve İletişim Direktörü Sertan Akçagöz de kış lastikleri pazarında ''İstanbul için bu lastik satılır mı?'' kaygısının kar yağışıyla birlikte ortadan kalktığını, Michelin olarak az sayıda kalan stoklarını da tükettiklerini, kış lastiği bulmanın neredeyse imkânsız hale geldiğini söyledi.
Akçagöz, stoklarının tükendiğini, bayilerinde kış lastiği talebinden dolayı sıra oluştuğunu belirterek, ''Bu hava koşullarında artan talep nedeniyle kış lastiği bulmak zorlaştığından tüketiciler kış lastiği satın alma eğiliminin yanı sıra kötü durumdaki lastiklerini değiştirme eğilimine de gidiyorlar. Dolayısıyla kar yağışı hem kış lastiği satışlarımızı, hem de yaz lastiği satışlarımızda artışa yol açmış durumda'' şeklinde konuştu.
EĞLENCESİ DE VARBu arada, İstanbul'da kar yağışının tadını çıkaranlar da var. Çocuklar ve okulların tatil olması nedeniyle öğrenciler başta olmak üzere evde olan ya da iş çıkışında çalışanlar, sokak aralarında ya da boş arazilerde kartopu oynayarak ve kardan adam yaparak karın keyfini çıkarıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

En Çok Okunan Haberler

Google Arama